کد خبر: 105963|11:13 - 1395/05/28
نسخه چاپی

شبکه های ارتباطی که در دسترس نیستند؛

ضعف زیر ساختهای مخابراتی تلفن همراه و دیتای اینترتی در گیلانغرب/فرماندار:برای رفع مشکل مکاتبه کرده ایم

ضعف زیر ساختهای مخابراتی تلفن همراه و دیتای اینترتی در گیلانغرب/فرماندار:برای رفع مشکل مکاتبه کرده ایم
مطلع الفجر:ضعف در زیر ساختهای مخابراتی و خصوصا حوزه پوشش و انتن دهی تلفن همراه و دیتای اینترنتی در شهرستان گیلانغرب باعث نگرانی شهروندان شده اما گویی در این خصوص مخابرات رغبتی برای رفع مشکلات تلفن همراه را ندارد .

به گزارشمطلع الفجر،مشکل آنتن دهی تلفن همراه در بسیاری از روستاهای گیلانغرب  از جمله  در دهستان گواور، محدوده سومار به گیلان غرب ، روستاهای گلین و ارتقای دیتای اینترنت در بخش های شهرستان نیازمند توجه جدی است بطوری که باعث نارضایتی مردم این مناطق شده است .


تقویت زیرساخت های مخابرات، اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه در بخش ها و روستاهای شهرستان از ضروریاتی است که باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام شود و بستر استفاده عادلانه و همگانی از ان برای شهروندان چه در مرکز شهر و چه در روستاهای دور افتاده میسر گردد..


رفع مشکلات تلفن همراه با افزایش دکلBTSدرروستاهای چیکان  و منصوری از پیکوله تا روستای انجیر در میان  و در محدوده  روستای علیرضاوندی  تا درگه وارگه  از ضروریاتی است که اداره مخابرات در قبال درخواستهای مکرر مردم این مناطق و تاکید فرمانداری این شهرستان در دستور کار خود قرار دهد تا نسبت به رفع زیرساختهای ارتباطی در این محدوده اقدام شود .

 مورد دیگر  از ضعف حوزه ارتباطی و مخابراتی بخصوص در انتن دهی تلفن همراه  محدوده منطقه بکر و دینی و گردشگری گلین در گیلان غرب است که گویا سوای سایر بی توجی ها که در امر گردشگری گریبان این منطقه را گرفته در حوزه مخابراتی هم مورد اجهاف قرار گرفته است  بطوری که عموماً هیچکدام از روستاهای ان قابلیت دریافت شبکه موبایلی را ندارند .

 

از آنجا که توجه به زیرساختهای  مخابراتی و رفاهی در این منطقه گردشگری  هم به واسطه رفاه مردم بومی و هم سوای ان رفاه حجم وسیع گردشگرانی که به این منطقه  دبکر و دیدنی می آیند یک ضرورت به حساب می آید چرا که با احتساب این احتمال که اگر در این منطقه پر تردد اتفاق و یا حادثه ای رخ دهد  بی شک به دلیل نبود شبکه موبایلی برای اطلاع رسانی به مراکز امدادی و فوریتهای پزشکی و یا هلال اهمر هرگونه کمک رسانی منتفی و خطر بدیهی و حتمی است لذا   مشکلات ارتباطات در این مناطق از مواردی است که باید بطور جد دنبال شود.

 

یکی از اهالی  گلین ضمن ابراز نگرانی از عدم توجه مسئولان  و دولت در خدمالت رسانی کافی به این منطقه در گفتگو با خبرنگارمطلع الفجراظهار داشت : با توجه به اینکه منطقه گلین از لحاظ بعد مسافتی از گیلانغرب دور است ما در موراد زیادی نیازمند دریافت کمکهایی فوری و یا گاها اوژانسی بوده ایم که متاسفانه از هر حیث از این مهم بی بهره مانده ایم .

 

محمد رضا  در ادامه گفت : وجود سیلاب در فصل زمستان به لحاظ همجواری با رودخانه گلین ، وجود تصادفات شدید در این منطقه به دلیل ازدحام گردشگران در منطقه و نمونه بارز وجود اتش سوزی اخیر در کوههای منطقه که باعث خسارتهای زیادی شد و ما ان هنگام که برای دریافت و درخواست کمک نیاز به ارتباط سریع تلفن همراه در منطقه داشتیم متاسفانه  به هیچ وجه مقدور نبود واکنون  ما از مسئولان شهرستان و مخابرات درخواست توجه به رفع این کاستیهای ضروری را داریمچرا که نباید دور افتادگی ما روستاییان بهانه ای برای بی بهره بودن از خدمات منصفانه دولت باشیم..
 

بر اساس واقعیت های میدانی دسترسی مردم  روستاهای انتهایی در دهستان ویژنان و خصوصا مسیر  سومار به گیلان غرب  و تاکیدا در محدوده سد  شرف شاه در سومار،انتن دهی موبایل بر آیند صفر را نشان می دهد  و یعنی اینکه  اگر در  سه حادثه رانندگی  با تلفات  شدید که در ماه  گذشته در  راههای این منطقه به وقوع پیوسته  این منطقه از انتن دهی خطوط موبایلی برخوردار بود به حتم امکان دریافت کمک های امدادی برای حادثه دیدگان بهتر و سهل الوصول تر بود .

 طی این تصادفات به دلیل عدم پوشش شبکه تلفن همراه مصدومان ساعتها  در انتظار دریافت کمکهای مراکز امدادی در این مسیر بودندو این نشان از ارتباطات ضعیف در حوزه مخابراتی و شبکه های تلفن همراه  در این نقاط  است و باید این روند از سوی مسوولان مربوطه اصلاح  و رفع معظل گردد.

 

یکی دیگر از شهروندان گیلانغرب که دربازارچه مرزی سومار مشغول فعالیت است در گفتگوی کوتاه باخبرنگار مطلع الفجرابراز داشت : حقیقتا پوشش تلفن همراه که یکی از ضروریات امروز است  گویی در گیلانغرب به شایستگی در دسترس شهروندان به عنوان یک ابزار رفاهی قرار نگرفته است و مخابرات به نظر می رسد انجا که مرکزو تمرکز انسانی کمتری دارد ،کمتر مورد توجه و ارایه خدمت قرار میدهد چرا که او با دید سود اوری به قضیه نگاه میکند .

علی گفت من که کارگر بازارچه سومار هستم ناگزیر روزها دیر به خانه برمیگردم و چون مسیر سومار به گیلانغرب از خط دهی کافی و خوبی برخوردار نیست مدام خانواده ام تا رسیدنم به خانه در نگرانی هستند و سوای این درتصادف اخیر دو خودرو پراید و پیکاندر نزدیکی ناحیه کارگاهی سد شرفشاه  که باعث اسیب دیگی شدید سرنشینان شد  ما ساعتها بالای سر مصدومان  نشستیم و چون وسیله درستی نداشتیم  و تلفن همراه هم خط نداد نتوانستیم از مراکر امدادی کمک بگیریم .

 

   در این خصوص و در پیگیری اینکه مدیر اجرایی شهرستان گیلان غرب به منظور رفع چالشهای پیش روی عدم پوشش شبکه های تلفن همراه در 4 نقطه وسیع در گیلانغرب  چه اقداماتی انجام داده است ، کرم محمدی در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجررفع مشکلات زیرساختی مخابرات و اینترنت محدود  در این شهرستان را ضروری دانست و از پیگیری انها خبر داد .

 

کرم محمدی اظهار داشت : در این شهرستان ، محدوده روستاهای چیکان و منصوری  تا پیکوله و انجیر در میان   و محور  محدودی در روستای علیرضاوندی تا  درگه گواور  و همچنین  روستاهای گلین  و بخشی  ازسومار در محدوده سد شرفشاه  از پوشش انتن دهی  و دیتای مخابراتی  تلفن همراه برخوردار نیستند که تاکنون با مکاتبات مداوم پیگیر رفع این محدودیتها  به خاطر رفاه حال شهروندان بوده ایم.

http://bazideraz1404.com/sites/default/files/fullimages/1394/12/05/81977055-70545428.jpg

فرماندار گیلانغرب در خصوص تقویت آنتن دهی تلفن همراه در روستاها ی یاد شده و پوشش مناسب در مسیرهای ارتباطی شهرستان  تصریح کرد :ما در این خصوص  با مدیر کل مخابرات  مکاتبه کرده ایم و برای چاره جویی در این خصوص درخواست نموده ایم اما تاکنون نبود اعتبارات  مانع محقق شدن صد درصدی پوشش در این مناطق از سوی مخابرات شده اما بی شک در اینده ای نزدیک  این موضوع  در دستور کار متولیان مخابراتی قرار خواهد گرفت .

 

محمدی همچنین از ضعف دریافت شبکه های  دیجیتال در چندین روستای این شهرستان از جمله در روستاهای دهستان ویژنان و بخش گواور خبر داد و گفت :در این خصوص با مدیر کل صدا و سیما مکاتبه انجام شده و اختلال و ضعف پوشش تلویزونی دیجیتال اعلام شده  است .

 

فرماندار گیلانغرب در خصوص تبعات عدم توجه به  تقویت دریافت شبکه های تلویزونی  با کیفت دیجیتال  در روستاها  هشدار داد و اظهار نمود : حقیتا  کوتاهی در تقویت شبکه های دیجیتال و اینکه مردم نتوانند از شبکه های با کیفیت و محتوای سالم  و پاک برخوردار باشند بعید نیست که در انها رغبت به سمت استفاده از ماهواره به عنوان منشا بسیاری از اسیببهای اجتماعی ایجاد شود .

 به گزارش  مطلع الفجر ،متاسفانه در حال حاضر زیرساخت‌های مخابراتی –شبکه های تلفن همراه و اینترنتی شهرستان گیلانغرب در حد مطلوبی نبوده که انتظار می‌رود در زمینه تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه شرکت مخابرات استان همتی واقعی داشته باشد.

 

در عصر کنونی  نظر به اهمیت  توجه به شبکه های تلفن همراه و دیتای مخابراتی و اینترنتی ، کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه برای فعالیت‌های اقتصادی و حکومتی خود به زیربناهای فضای مجازی خود بیش از پیش متکی و وابسته می‌شوند و در این میان شبکه‌های تلفن همراه بی‌سیم، جایگاه لازم‌الاجرایی در چشم‌انداز فضای مجازی دارند و شبکه‌های تلفن همراه سوای استفاده به عنوان یک ابزار رفاهی روزمره برای عملیات امداد و نجات در شرایط بحرانی و وجود حوادث اوژانسی و عاجل ، مهم و ضروری هستند و شایسته است جدای در نظر گرفتن این مقوله  به منظور استفاده عادلانه از خدمات رفاهی مردمان روستاهای محروم و دور دست که بنا بر توجیهی  از سوی مسئولان در نقاط کور واقع شده اند هم از این ظرفیت استفاده  نمایند .
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد