کد خبر: 105891|14:31 - 1395/05/24
نسخه چاپی

بررسی معظل راههایشهرستان گیلانغرب؛

آمارفزآینده تصادفات جاده ای درگیلانغرب/شریانهایی ارتباطی شکننده ای که خونریز شده اند

آمارفزآینده تصادفات جاده ای درگیلانغرب/شریانهایی ارتباطی شکننده ای که خونریز شده اند
مطلع الفجر:مسیرهای ارتباطی شهرستان گیلانغرب مدت هاست که به دلیل فرسودگی و نداشتن استانداردهای لازم حوادث زیادی را به خود می بیند.

 به گزارشمطلع الفجر،یکی از مشکلات مهم شهرستان گیلان غرب راه هایی است که سال هاست معضلات متعددی را برای مردم به وجود آورده اند.

 

راه های این شهرستان چندین دهه است که دچار فرسودگی، خوردگی و بی کیفیتی شده اند و با این وجود در شرایط فعلی رسیدگی چندانی به آن نمی شود.

 

با توجه به اینکه فرسودگی و حادثه خیز بودن راه های گیلان غرب سابقه ای طولانی دارد و امروز نیز حجم ترافیک و تردد خودروهای سنگین در دو شریان غربی، جنوب، جنوب غربی و همچنین مسیر گیلانغرب به اسلام آباد افزایش یافته است، این مسئله می توان جان بسیاری از شهروندان را تهدید کند. باریک بودن راه، نداشتن شانه مناسب و وجود نقاط حادثه خیز بر عمق فاجعه می افزاید.

 

 

در ماه اخیر بیش از 10 مورد تصادف در شهر گیلانغرب اتفاق افتاده است که متاسفانه فقط در هفته جاری در دوراهی ایلام به گیلانغرب تعدادی از شهروندان در تصادف جان خود را از دست داده اند.

 

البته اگرچه خطای انسانی در این امر دخیل است اما قسمت اعظم این حوادث ناشی از غیر استاندارد بودن، فقدان حاشیه آزاد راه و وجود نقاطی حادثه خیزی است که کارشناسان به آن اذعان دارند.

 

http://matlaelfajr.ir/sites/default/files/fullimages/1395/05/22/n00089147-b.jpg

 

مسیر گیلانغرب به قصرشیرین به دلیل بافتی کهنه و جاده ای نامناسب با وجود پیچ های خطرناک  همواره بستر وقوع تصادفات هولناک بوده است.

 

با توجه به ارتباط ترانزیتی دو بازارچه قصر شیرین و سومار از این مسیر  و افزایش تردد ها در آن بیش از هر زمان دیگری دو بانده کردن این مسیر احساس می شود.

 

 

مسیر نرسیده به ناحیه کارگاهی سد شرف شاه و ورودی تونل  این جاده  مسیر دیگری در گیلانغرب است که در ماه های اخیر به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم، نبود علایم کافی راهنمایی و رانندگی، نبود خط کشی راه، نبود شانه آزاد، وجود نقاط حادثه خیز فراوان  و مهمتر از همه باریک بودن راه،  بسیاری از حادثه ها را به خود دیده است.

 

این وضعیت به گونه ای بوده است که اخیرا نیز برخورد  دو دستگاه پراید و پیکان اتفاق ناگوار و تاسف باری را در این مسیر رقم زد.

 

 

آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و نبود پایگاه های امداد رسان در جاده ها

 

مشکلی که جدا از بحث مشکلات راه های شهرستان خصوصا در دو مسیر گیلانغرب به سومار و سرپل ذهاب  زمینه افزایش مشکلات حوادث را ایجاد می کند، عدم پوشش مناسب خط تلفن های همراه و نبود پایگاه های امداد رسان هلال احمر و  فوریتهای پزشکی است.

 

اگر برای افرادی در مسیر های مذکور تصادف و حادثه ای پیش بیاید، در شرایط آنتن دهی ضعیف تلفن همراه و نبود پایگاه های امدادرسان بی شک به او هیچ کمک اوژانسی که جانش را نجات دهد نخواهد رسید کما اینکه در حادثه اخیر در مسیر سومار و تصادف پراید و پیکان ساعت ها مصدومان حادثه به حال خود رها شده بودند.

 

 

بر اساس این گزارش، سه مسیر اصلی گیلانغرب به اسلام آبادغرب، گیلانغرب به سومار و گیلانغرب به  قصرشیرین و سرپل ذهاب به دلیل  افزایش حجم ترافیک و تردد در سال های اخیر نیازمند تامین اعتبار به منظور دوبانده شدن هستند. اگرچه در شهرستان های همجوار نظیر اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب به دلیل نگاه خاص برخی مسئولان این مشکل راه های مواصلاتی با دوبانده شدن تا حدودی رفع شده است اما در گیلانغرب سوای سایر محرومیت و مظلومیت ها این مشکل هم به دردی مضاعف بر تن شهر تبدیل شده و هر از چند گاهی همچون گردابی جان های بیگناهی را در کام خود می کشد.

 

اگرچه در دو سال اخیر اندک تغییراتی در اصلاح راه های شهرستان صورت گرفته اما رویه اصلاح و به سازی این راهها چنان با کندی پیش رفته و حرکتی لاک پشتی با اعتباراتی قطره چکانی بر آن سایه انداخته که کهگاهی چنین به ذهن می رسد که صرفا برای قانع کردن افکار عمومی در این شهرستان چند دستگاه خودرو آسفالت کننده و یا چند تیغه با لودر در راه ها می آیند و دیگر هیچ.

 

از آنجا که وجود شریان های ارتباطی و ترانزیتی از الزامات اساسی پیشرفت در هر منطقه است لذا مسئولین مربوطه بایستی به جد پیگیر جذب اعتبار برای بهسازی  راه های مرگ آفرین این شهرستان محروم باشند چرا که این از حقوق محرز مردم این شهرستان است که باید در نگاهی عادلانه همچون سایر شهرستان ها از آن برخوردار باشند.

 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد