کد خبر: 105677|10:02 - 1395/05/14
نسخه چاپی

گزارش؛

خون تازه طرح های اقتصاد مقاومتی در جان بی رمق دشتهای بایر گیلانغرب/ وقتی خوشه های طلایی ثمره باورهای خودکفایی می شود

خون تازه طرح های اقتصاد مقاومتی در جان بی رمق  دشتهای بایر گیلانغرب/ وقتی خوشه های طلایی ثمره  باورهای خودکفایی   می شود
مطلع الفجر:به راستی بسیج توانسته است نقش موثری در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی داشته و با باور و اعتقادی محکم نسبت به مباحث آن اقدام وعمل نماید کما اینکه در این حوزه با اجرای طرح های موفق توانسته بستر اشتغال را برای جوانهای روستایی فراهم آورد .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر: یکی از حوزه های  پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی  و صنایع تبدیلی ،  مقوله اصلاح باغات است که میتواند با رویکردی اصولی و کار امد تر بر ایند تولید و سود اوری و همچنین بستر اشتغالزایی مفید تر را فراهم کند.

 

 در این راستا خبرنگار مطلع الفجر به یکی از روستاهای گیلانغرب در دهستان چله از توابع این شهرستان سر زده و گزارشی از وضعیت طرح داربستی کردن و اصلاح باغات که از محل دریافت تسهیلات  با محوریت اقتصاد مقاومتی فعال شده،  ارایه کرده است .

 

از لحاظ بعد مسافتی روستای اول ویار در دهستان چله شاید دومین روستای نزدیک به مرکز شهر گیلانغرب باشد اما از دیدگاه اینکه محیطی مساعد و اقلیمی متنوع برای توسعه و فعالیت در امر باغات دارد به واقع یک بستر بالقوه  و مطرح در یکی از عرصه های اقتصاد مقاومتی بنام " اصلاح باغات و داربستی کردن  آن " به شمار می آیدو جوانان این روستا هم از این امکان در سایه دریافت تسهیلات اشتغالزایی بسیج سازندگی بهره گرفته اند .

وحید مالکی که دارای مدرک تحصیلی دیپلم و از جوانان روستای اول ویار چله است در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجراظهار داشت: از انجا که شهرستان گیلانغرب در استان کرمانشاه یکی از شهرستانهای محروم و با امار بیکاری بالاست حقیقتا پیدا کردن کار در این شهر امرغیر ممکنی است .


 این متقاظی عرصه های اقتصاد مقاومتی در خصوص اینکه چطور به حوزه طرح های اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده است  افزود:با اطلاع رسانی که از طریق بسیج شد یک روز تصمیم گرفتم تا به منظور پیگیری و دریافت تسهیلات برای ایجاد شغل و کاری به بسیج سازندگی سپاه بروم که با مراجعه  اولیه و معرفی عرصه ها در بسیج سازندگی ، من بنا به علاقه ام حوزه اصلاح باغات را انتخاب و مبلغ 100میلیون ریال تسهیلات دریافت کردم و فعالیتم را بعد از فراهم کردن مقدمات کار،اغاز نمودم.

 

 مالکی تصریح نمود: با رونق گرفتن کارم و همچنین تاثیری که اب و هوای مساعد امسال داشت خدا را شکر درختان انگور  اصلاح شده  که داربستی اصلاح شده بودند  محصول خوبی به بار آوردند و اکنون در کنار فعالیت در این باغها من و دو نفر ازاعضای خانواده ام به صورت غیر مستقیم مشغول کار هستیم .

این مجری طرح اقتصاد مقاومتی در خصوص میزان در امد حاصل از این شغل  یاد آورشد: دوره برداشت محصول  در  هر سال تولید، در حدود 3 تن است که با در نظر گرفتن جوانب و هزینه های مصرفی  بالغ بر 60 میلیون ریال  سود خالص می باشد که سالهای مساعد و پر بارش میتواند این میزان را افزایش دهد و مایه برکتی محصول گردد.

 

مالکی در پایان در پاسخ به اینکه بازار فروش محصول را چگونه پیدا می کنند ؟گفت: بازار مصرف محصول بیشتر در خود شهرستان است که با قیمت متوسط به فروش می رسد و در صورت توسعه امر و اصلاحات کارشناسانه بیشتر، بستر لازم برای برداشت محصول زیاد و کیفی تر میسر است .

 بسیج سازندگی در سالهای اخیر با تدوین افقی همسو با چشم اندازهای اقتصاد مقاومتی برنامه های مدون و با کیفیتی را در امر اشتغالزایی به کار گرفته که بازخورد و تاثیر عینی ان در حوزه اشتغالزایی است و البته در این راستا شهرستان گیلانغرب که از برآیند بیکاری موجود در استان کرمانشاه سهم بیشتر را دارد ،به نظر می رسد نمود این طرح هااز حیث  رویکرد خودکفایی، رونق چشمگیری را در بازار ایجاد کار داشته باشند .
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد