کد خبر: 104488|11:28 - 1395/04/06
نسخه چاپی

تصویری، توصیفی ؛

همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برگزار شد

همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برگزار شد
مطلع الفجر:بمناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در سرسرای آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلانغرب برگزار شد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجردر این همایش دادستان گیلانغرب در سخنانی پر بار و موثر ، بر ضرورت آگاهی بخشی در خصوص آسیب های اجتماعی خصوصا مواد مخدر تاکید و از مواد مخدر بعنوان یکی از اسیب های اجتماعی در زمره  بلایی خانمانسوز نام برد.

 

عبدی در ادامه همچنین  بر لزوم آگاهی بخشی مضرات مواد مخدر، استعمال سیگار و قلیان ، شناخت دقیق و علمی این آسیب و راه های مقابله با آن و همچنین آموزش مهارت های زندگی و ارتباطات فردی و اجتماعی بعنوان راه های مقابله با آن تاکید کرد

.


وی  ازسیگار رو قلیان به نوعی از مصادیق ورود به حوزه اعتیاد یاد کرد و تصریح نمود: حقیقتا امروزه نظر به حربه های مختلف بر علیه ارزشها در حوزه جنگ نرم ، تهاجم فرهنگی و اسیب های اجتماعی ،باید گفت که دشمن   سعی  دربه انزوا کشاندن  نسل جوان ، پویا و مولد جامعه و القای  رخوت و بی ارادگی را در بین این قشر اینده ساز دارد و البته خانواده ها ، دستگاه های فرهنگی و امنیتی برای مقابله با توطئه های آنها نباید از هیچ حوزه ای غافل شوند .

 

 

دادستان گیلانغرب  گفت: استعمال قلیان یکی از راههای ورود به گرداب اعتیاد است و البته در این حوزه و مبحث مبارزه با ان مسئله ، شل  و سفت بودن قانون مبارزه با قلیان است ،چرا  هنگامی که قانون سعی دارد برخورد قاطعی با رواج و استعمال قلیان داشته باشند عده ای میگویند اقا جوانان تفریحی ندارند و به انها سخت نگیرید؟ نه این توجیهی عقلایی نیست  و باید همواره اعتلال در برخورد را رعایت کرد  تا زمینه ترویج اسیبهای اجتماعی  و رواج بلایایی نظیر اعتیاد به مواد مخدر توسعه نیابد.

 

عبدی ابراز داشت :فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد  نیازمند همت عمومی مردم و شهروندان عزیز است ودر این عرصه  نباید صرفا از ارگانهایی محدود انتظار داشت عرصه مبارزه با مواد مخدر و فرهنگ پیشگیری را تحقق نمایند .

 

همایش بزرگ پیشگیری از اعتیاد در گیلانغرب برخلاف سالهای قبل که به صورت "منطقه ای و با دعوت از استانهای  همجوار"فراگیر تر و پر رنگ تر و با استقبال اقشار هدف  برگزار شد، اگرچه مباحث ارایه شده در این همایش حقیقتا تاثیر گذار بوداما امسال از گستردگی و استقبال و اقبال گذشته برخوردار نبود.

این همایش به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان گیلانغرب و به منظور آگاهی بخشی  و پیشگیری از اعتیاد  و در راستای مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد