سرویس: سلامتکد خبر: 103742|08:36 - 1395/03/19
نسخه چاپی

مردم گیلانغرب خواهان خدمات درمانی مطلوب تراند؛

سطح خدمات در بیمارستان الزهرا ء گیلانغرب؛ درجه دو یا سه ؟

سطح خدمات در بیمارستان  الزهرا ء گیلانغرب؛ درجه دو یا سه ؟
مطلع الفجر:بیمارستان الزهرا .س. گیلانغرب به لحاظ واقع شدن در زمره بیمارستانهای درچه پایین بر اساس طرح تحول نظام سلامت به تناسب سطح پایین خدمات ، امکانات و کادر جراح و تخصصی ، نتوانسته است در سالهای اخیر رضایبت مندی شهروندان را فراهم کند

به گزارشمطلع الفجر،از انجا که باید همگام با  تبیین طرح جدید حوزه سلامت ،تأثیر طرح تحول نظام سلامت در درجه بندی بیمارستانهای شهرهای محرومی همچون گیلانغرب خود را نشان میداد و امکانات و سطح خدمات دهی در این بیمارستانها نظیر بیمارستان الزهرا.س.افزایش وبلکه کیفی ترمی شداما با سکون این بیمارستان در رده و درجه بیمارستانهای درجه 3 مردم این منطقه از تاثیرات حیاتی طرح تحول نظام سلامت بی نصیب مانده اند .

 

 

به نظز می رسد در راستای اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت، بیمارستان های کشور بار دیگر درجه بندی شدند اما در این بستر سر بیمارستان الزهرا گیلانغرب و مردم محروم این دیار بی کلاه ماند چرا که هنوز این بیمارستان با اندک امکانات و نیروی کادر انسانی و تجهیزات نچندان کار امد در زمره بیمارستانهای درجه 3 و چه بسا باید به رده بیمارستانهای درجه 4 که در قانون جدید ابلاغ شده به نوعی جزو بیمارستانهای غیر استاندارد به شمار می آیندباشدکه ارتقا این بیمارستان نیازمند پیگیری مجدانه مسئولان دلسوز است .


از آنجا که اعتبار بخشی بیمارستان ها در سال 92 به پایان رسید و نتایج آن اعلام شد که طی آن براساس این نتایج برخی بیمارستان ها یک عالی و برخی یک و درجه 2 و 3 شدند که به نظر می رسددر این میان و در بین شهرستانهای همجوراخصوصادربین سه شهرستان گیلانغرب،سرپلذهاب و قصر شیرین فقط بیمارستان گیلانغرب با بذل توجه درجایگاه و درجه3 باقی مانده و الا بدیهی بوده که چرا با این حد اقل خدمات و امکانات در زمره بیمارستانهای درجه 4 به حساب نیامده است!

 


اگرچه یکی از 7مورد لحاظ شده درطرح تحول نظام سلامت درنظر گرفتن هتلینیگ فضا،امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای بیمار است که بر این اساس و باحداقل شرایط بیمارستان ها به درجه سه و 3 مثبت درجه بندی می شوندکه اکنون دربیمارستان درجه پایین الزهرا.س.گیلانغرب بیماران برای درمان خود از حداقل کادر پزشکی و متخصص موجودبهره میبرند و این یعنی در صورت نیاز عازم سایر مراکز درمانی و بیمارستانی در شهرهای مجاور قصرشیرین و سرپل ذهاب و یا استان شوند.

 


اگرچه طی سالهای اخیر مسئولان شهر مدام از توسعه فضای و امکانات  بیمارستان سخن گفته اند اما مگر نه اینکه در مستندات هتلینگ یکسری امکانات رفاهی برای بیمار در نظر گرفته می شود که در صورت فراهم بودن، بیمارستان درجه سه و یا سه مثبت را کسب می کند و در صورت ارتقا سطح خدمات احتمال تغییر درجه بندی بیمارستان ها وجود دارد،حال چرا اگر ارتقا سطح این خدمات واقعی است تاکنون بیمارستان الزهرا.س.با حداقل کادر درمانی حول و حوش یک متخصص و یک جراح همچنان در درجه بیمارستانهای درجه 3 است و از بسیاری امکانات محروم مانده است ؟

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر در پاسخ به این سوال که برای ارتقاء سطح بیمارستان درجه 3 الزهرا .س. گیلانغرب چه اقداماتی انجان شده و نتیجه کار چه بوده است ، اظهار داشت: نظر به پیگیری های  انجام  شده  اخیر بیمارستان گیلانغرب از لحاظ درجه بندی براساس  طرح تحول نظام سلامت به درجه 2 ارتقا یافته است که به همین تناسب هم از امکانات کیفی تر بهره مند خواهد شد.

 


دکتر بهمن پوریاور در خصوص تبعات مثبت ارتقا درجه بیمارستان الزهرا .س. گیلانغرب افزود:همزمان با این مهم شاهد ارتقا سطح امکانات درمانی در مجموعه بوده  و از سویی در بحث بیمه ها و هم در امر خدمات ارایه شده شاهد ارتقای کیفی خدمات خواهیم بود.

 


وی همچنین از بروز رسانی و ارتقاء تختها در بخشهای سی سی یو و ای سی یو به سطح استاندارد خبر داد و گفت :تختهای ای سی یو" و "سی سی یو" بیمارستان در راستای استاندار سازی  تعویض خواهند شد کما اینکه در نظر است تخت "سی پی ار "هم در زمره همیت تغییرات استاندارد سازی شود و الان بیمارستان اگرچه با ارتقا درجه در کادر آن تغییری حاصل نشدذه اما از لحاظ امکانات و تجهیزات شاهد تحول ملموسی بوده است  که همه در مسیر ارایه خدمات بهتر و شایسته  تر به مردم عزیز این شهرستان است .

به لحاظ توجه به امر سلامت مردم عمده بیمارستانهای کشور در گروه درجه یک قرار اما درسایه کم توجهی مسئولان ،نبود کادر تخصصی و جراحی  کنونی بیمارستان الزهرا گیلانغرب نه تنها در شان مردم این شهر نیست بلکه از دو بیماستان سرپل ذهاب که اکنون در زمره بیمارستانهای درجه 2 است و 16 متخصص و 3 جراح دارد و بیمارستان قصر شیرین که نزدیک به 5متخصص و 2جراح دارد هم عقب تر و از لحاظ جایگاه پایین ترین  رتبه را داردکه امیدواریم با پیگیری های مداوم مسئولان شهرستان به زودی شاهد تحول خدمات در این بیمارستان باشیم .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد