کد خبر: 102821|14:14 - 1395/02/28
نسخه چاپی

پیگیری یک مطالبه عمومی در روستاهای محروم ؛

بالغ بر 100 روستا با جمعیت22 هزار نفر در گیلانغرب از خدمات اینترنت پر سرعت محروم اند/ مخابرات پاسخگو نیست

بالغ بر 100 روستا با جمعیت22 هزار نفر در گیلانغرب از خدمات اینترنت پر سرعت محروم اند/ مخابرات پاسخگو نیست
مطلع الفجر:جمیعیتی نزدیک به 20 هزارنفرکه در 100 روستا ی گیلانغرب ساکن اند به انها هیچگونه خدمات اینترنتی ارائه نمی شود.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،مردم ساکن در 4 دهستان   شهرستان گیلانغرب به لحاظ اینکه  یا از خدمات مخابراتی محروم و یا از تلفنGsm استفاده میکنند فاقد اینترنت پر سرعت  می باشند و اگرچه پیگیریهای زیادی  را از طریق مخابرات و فرمانداری شهرستان انجام داده اند اما  تاکنون برای رفع این مشکل هیچگونه اقدامی از سوی مسئولان ذیربط صورت نگرفته است.

 


محمد رضا احمدی  در گفتگو با خیرنگار مطلع الفجر در خصوص چالشهای موجود به لحاظ عدم بهره مندی مردم دهستان حومه از اینترنت پر سرعت مخابرات علی رغم جود برخی زیرساختهای ان،اظهار داشت: بنده به لحاظ  کارم چند سالی  است در این دهستان ساکن هستم و در عصری که استفاده از اینترنت به لحاظ پیشرفت تکنولوژیهای ارتباطی  به امری ناگزیر بدل شده، نبود تامین زیر ساختهای کلی از سوی مخابرات در عدم ارائه اینترنت پر سرعت بحثی غیر قابل توجیه است .

 

این ساکن دهستان حومه  افزود : چرا دولت باید در راستای ارائه خدمات برابر و عادلانه  از بذل توجه به روستاهایی محروم در گیلانغرب  نظیر دهستان حومه چشم پوشی کند ؟ آیا مردم این منطقه حقی بر گردن دولت درراستای تامین خدمات رفاهی و ارتباطی هماهنگ  ندارد ؟

 

یکی از دهستانهای شهرستان که بسیاری از مردم ان به جد پیگیر بهره مندی از اینترنت پر سرعت هستند دهستان حومه با 41 روستا وجمعیتی برابر با 6111 نفرو تعداد 1533خانوار از جمله دهستانهای پرجمعیت شهرستان گیلانغرب است که  به استثنای ۵ روستای آن بقیه از نعمت اینترنت پر سرعت وحتی معمولی  محروم است.

 

این روستاها علی رقم بهره مندی از تلفن جی ای ام که حتی قابلیت بهره گیری از اینترنت پر سرعت هم هست اما توسط نهادهایی مانند اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و مخابرات این مردم از این حق محروم مانده اند .

 

 

دهستان ویژنان با جمعیتی 2582 نفره وتعداد 727 خانوارکه در 29 روستا  ساکن هستند یکی دیگر از دهستانهای محروم است که همانند  بسیاری خدمات دیگر از نعمت اینترنت پر سرعت هم بی بهره مند .

 

عباس که ساکن یکی از روستاهای دهستان ویژنان است در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجرگفت : نزدیک به 10 سال است که این دهستان از خدمات تلفن جی اس ام برخوردار شده اما با وجود پیگیری های زیاد تاکنون موفق به استفاده از اینترنت پر سرعت نشده ایم .

 

وی افزود: وضعیت انتن دهی موبایل هم  در این دهستان با مشکلات زیادی روبرو است و نقاط کور زیادی وجود دارند که سایتهای موجود توان پوشش آنها را ندارند و علاوه بر ان اصلا بستر استفاده از اینترنت پر سرعت دراین دهستان مورد توجه مخابرات و سایر ارگانهای متولی قرار نگرفته است .

این فردروستایی گفت: بسیاری از اقدامات حوزه رفاهی و خدماتی در روستا ها هست که میتواند با وجود اینترنت پر سرعت مرتفع و زمینه خدمت به روستاییان قرار گیرد وجود دفاتر پیشخوان و شعب بانکی در مراکز دهستانها اموری است که مورد بی توجهی دولت و متولیان به منظور رفاه بیشتر مردم است .

خبرنگارمطلع الفجر برای پیگیری موضوع از مسئولان مخابرات شهرستان خواست که اطلاع رسانی لازم را بمنظور رفع مشکل عدم خدمات دهی در امر اینترنت پر سرعت به بالغ بر 100 روستا با جمعیتی در حدود 22هزار نفر  را بعمل آورند که حاضر به انجام مصاحبه نشدند.

اما انچه مسلم است با وجود پیگیری های فرمانداری شهرستان در سالهای گذشته  این مشکل یعنی عدم بهرهمندی دهستانهای  ویژنان ، دیره ، حومه و چله با جمعیتی بالغ بر 22 هزار نفر ، الیته غیر از تعدادی معدود از خانوارها دو  دهستان چله و حومه  که دارای  تلفن سیمی هستند  تاکنون رفع نشده و مردم از مسئولان انتظار دارند به جای سکوت در برابر مطالبه مردم روند فراهم کردن بستر رفع نیاز و مشکلات را در پیش گیرند و پیگیر حل و فصل موضوع باشند.

 

 مدیرانی که با بردباری و متانت سالها بر کرسی ریاست برخی ادارات  شهرستان تکیه کرده اند باید بدانند که ماندن در هر مسند صرفا به جهت خدمت گزاری به مردم است و لذا چون فرصت خدمت کوتاست انها باید به لحاظ ادای دین خود، پیگیر مطالبات و دغدغه های بحق مردمی که از کاستی ها و نقصانها رنج می برند، باشند .   

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد