کد خبر: 102820|11:02 - 1395/02/27
نسخه چاپی

لزوم توجه به امکانات روستاها؛

سنگلاخی که تنها اسم جاده را یدک می کشد/ چشمان "چشمه مورینه" در انتظار بهسازی راه ارتباطی + تصاویر

سنگلاخی که تنها اسم جاده را یدک می کشد/ چشمان "چشمه مورینه" در انتظار بهسازی راه ارتباطی + تصاویر
مطلع الفجر: سالهاست مردم روستای "چشمه مورینه "در همجواری شهر گیلانغرب از وضعیت نا مناسب راه ارتباطی خود گله مندند اما تاکنونی مسئولان راهکاری برای رفع این دغدغه ارائه نکرده اند .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر، تامین و تکمیل راههای ارتباطی روستایی با مسافت طولانی یکی از وظایفی است که بایستی همواره مورد توجه مدیران شهرستانی و استانی قرار بگیرد. این در حالی است که نبود جاده های مناسب برای مردم روستاها به خصوص در فصول بارانی سال و حتی در فصل گرم تابستان به لحاظ شرایط خود مشکلات متفاوتی برای روستاییان ایجاد می کند.

 

سالهاست مردم روستای "چشمه مورینه "در همجواری شهر گیلانغرب از وضعیت نا مناسب راه ارتباطی خود گله مند هستند اما تاکنونی مسئولان راهکاری برای رفع این دغدغه ارائه نکرده اند.

 

 

روستای چشمه مورینه در نزدیکی شهر گیلانغرب با 39 خانوار و جمعیتی بالغ بر 150 نفر هنوز طعم کامل اجرای طرح هادی را نچشیده است. وضعیت جوی و فضای فیزیکی روستا به گونه ای است که این روستا را با مشکلات خاص خود روبرو کرده است. در این عرصه هم نیاز است ضمن مطالعه طرح هادی در روستا مشکلات این بستر هم برای مردم این روستا مرتفع شود که این مهم باید توسط بخشداری و متعاقب آن دهیاری روستا پیگیری شود. البته بنا بر پیگیری های مطلع الفجر، طرح مطالعاتی هادی روستا انجام شده است.

 

 

 یکی از اهالی روستای چشمه مورینه در گفتگو بامطلع الفجر اظهار داشت: ما در سال های اخیر مکاتبات زیادی با فرمانداری داشتیم. همچنین درخواست های زیادی را به اداره راه و شهر سازی شهرستان داده ایم اما هنوز اقدامی در زمینه بهسازی، روکش و یا رفع مشکل جاده روستا انجام نداده اند.

 

وی تصریح کرد: جاده ای که روستا دارد وضعیتش اصلا مناسب نیست. خود جاده دقیقا از روی آب راهه هایی میگذرد که از زیر پل ها عبور می کنند. پلی هم که برای جاده روستا در نظر گرفته شده ماههاست با همان اسکلت بتونی اولیه نیمه کاره رها شده است.

 

خبرنگارمطلع الفجربرای پیگیری مشکلات راه مواصلاتی روستای چشمه مورینه به سراغ  رییس اداره راه و شهر سازی گیلانغرب رفت و آخرین وضعیت آن را جویا شد.

 

عبدالستار فتاحی در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجر اظهار اشت: از آنجا که بهینه سازی و مرمت راهها از اولویت های اداره راه است ما هم پیگیری هایی را برای ساماندهی وضعیت راه های روستایی انجام دادیم و در این راستا اقداماتی هم انجام شده است.

 

 

وی تصریح کرد:  حدوداً مسافتی معادل 14 کیلومتر در سال 94 برای تکمیل و آسفالت راه های روستایی  پیشنهاد داده ایم که در این میان آسفالت جاده روستای "چشمه مورینه " هم جزو آن است. این مهم تاکنون به دلیل عدم تخصیص اعتیار راکد مانده است  اما به محض وصول اعتبار در این راستا افدام می شود.

 

بر اساس این گزارش، یکی از برنامه های جدی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها افزایش امکانات رفاهی در روستاهاست. با توجه به این مسئله بایستی ابتدایی ترین این امکانات یعنی راه ها مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد