کد خبر: 101827|14:04 - 1395/01/28
نسخه چاپی

گزارش اختصاصی؛

100 واحد مسکن مهر گیلانغرب، زیر سایه بی توجهی مسولان /فرماندار:عدم تخصیص تسهیلات برای دو فاز عمده مشکلات است+تصاویر

100 واحد مسکن مهر گیلانغرب، زیر سایه بی توجهی مسولان /فرماندار:عدم تخصیص تسهیلات برای دو فاز عمده مشکلات است+تصاویر
مطلع الفجر:بدو ازانکار عملکرد کلی، اما روند ساخت و ساز ومهیا شدن زیرساخت‌ها در100 واحد از مسکن مهرگیلانغرب به کندی پیش می رود که این امر سبب نارضایتی صاحبان این واحدها شده است.

به گزارش  خبرنگارمطلع الفجر،پروژه مسکن مهر یکی از پروژه‌هایی بود که قشر مستضعف و خانواده‌های بدون مسکن را خوشحال کرد تا بتوانند پس از سال‌ها با هزینه کم صاحب‌خانه شوند.


این پروژه عظیم ملی در خیلی از استان‌های کشور روند چشمگیری داشت و با موفقیت به سرانجام رسید و در استان کرمانشاه  نیز اقدامات خوبی در ساخت مسکن مهرانجام گرفت اما در سال‌های اخیر روند تکمیل این پروژه رو به‌کندی رفت و این روند باعث نگرانی ، دلخوری و نارضایتی اقشاری از مردم گردید.

 

اگرچه  دربهمن ماه 89، افتتاح پروژه 122 واحدی مسکن به عنوان  اولین فاز از مسکن مهر شهرستان گیلانغرب  ،نوید موسم خوشی را برای محرومان و اقشار نیازمند فاقد مسکن داشت اما این روند دیری نپایید و با بهره برداری از فاز دوم یکصد واحدی این روند رو به کندی گذاشت و عملا درسایه  کم لطفی و بی توجهی مسولان دولت ، در چهار راه مشکلات کشتی مسکن مهر به گل نشست تا بسیاری از متقاضیان مسکن مهر ارزو به دل بمانند.


مسکن مهر در شهرستان گیلانغرب در 4 فاز و در نهایت با افزایش فاز 66 واحدی فرهنگیان  کار اجرایی خود را در شهرستان اغاز کرد اما بعد از تکمیل دو فاز  اولیه 122 واحدی و فاز 100 واحدی متاسفانه در روند اجرای دو فاز باقی مانده مشکلاتی پیش امد و روند اجرای این طرح مفید و خدومانه را با کندی و چالش مواجه کرد.


اکنون در شهرستان گیلانغرب  از فاز دوم و فاز سوم 66 واحدی فرهنگیان  واحدهای زیادی هنوز بلا تکلیف و مسکوت مانده که این امرروند تکمیل این پروژه را در شهرستان با ابهام مواجه ساخته و به بیانی  حلاوت این طرح  ارزشی را در شهرستان گیلانغرب به کام متقاضیان تلخ نموده است .


 در گیلانغرب از 126 واحدی فاز سوم 84 واحد ، و از 66 واحدی مسکن مهر فرهنگیان هنوز 21 واحد تکمیل نشده  و صاحبان انها با مشکلاتی مواجه هستند که رفع انها نیازمند توجه مسولان دولت است .


یکی از ساکنان این واحدهای 66 واحدی فرهنگیان که مشکلات عدیده ای دارند  درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجراظهار داشت: ما با مشکلات و سختی های فراوان و تهیه سهم آورده توانستیم واحدهای خود را تکمیل کنیم اما با وجود ساکن شدن در این مجتمع از 2 سال پیش هنوز با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
 
حسینی افزود: این مجموعه 66 واحدی هیچ شکل و شمایلی به جزیی از یک شهر ندارد چرا که از لحاظ زیرساختی توجهی به آن نشده است.

 
وی اظهار داشت: آسفالت نبودن و عدم ساماندهی معابر به ویژه در فصل سرما و بارندگی وضعیت اسفناکی برای خیابان های آن به وجود آورده که نیازمند توجه جدی ودر زمانی کوتاه است.
 
حسینی تصریح کرد: اگر چه ما سال 92 در این واحد ها ساکن شده ایم اما برای دریافت خدمات رفاهی از سوی ادارات و نهادهای متولی با بی توجهی مواجهیم.
 
این شهروند گیلانغربی گفت: ساکنان واحدهای مسکن مهر 66 واحدی گیلانغرب از وجود جاده و معابر ابتدایی محروم بوده و  ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند و می توان این مجموعه را  نمادی از اوج بی توجهی مسئولان معرفی کرد.


 

فرماندار گیلانغرب در خصوص مشکلات واحدهای مسکن مهر در گیلانغرب در گفتگویی اظهار داشت :تخصيص نيافتن تسهيلات براي 105 واحد در دو فاز 2 و 4 و همچنين اجرا نشدن كامل طرح آماده سازي معابر و آسفالت نشدن خيابان هاي منتهي به اين واحدهاي مسكوني را از عمده مشكلات فراروي اين مجتمع ها دانست.


كرم محمدي خاطرنشان كرد: از فاز دوم 126 واحدي مسكن مهر فرهنگيان 84 واحد نيمه كاره و از فاز چهار 66 واحدي نيز 21 واحد بلاتكليف است.


سال گذشته نيز معاون وزير راه و شهرسازي از طرح هاي در دست اقدام مسكن مهر شهرستان هاي قصرشيرين، گيلانغرب و سرپل ذهاب بازديد كرد و از نزديك روند اجراي اين طرح ها را مورد بررسي قرارداد و براي رفع مشكلات اساسي و تكميل هرچه زودتر اين واحدها نيز قول مساعد داد.

 

مسکن مهر به عنوان یک طرح موفق و در قالب خدمتی فراگیر و موثر به اقشار محروم و نیازمند رقم خورد و در کل باید گفت تحقق کلی آن در برهه کنونی نیازمند توجه بیشتر دولت است چرا که اجهاف در این بستر و درگیر نمودن متقاضیان به پیچ و خم های معمول اداری  نه تنها باعث نگرانی و نارضایتی مردم میشود بلکه نشان از عدم توانایی دولت در سروسامان دادن به این پروژه به عنوان یک وظیفه در قبال اقشار چشمگیری از مردم است .

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد